NESTE PREMIUM GEAR UTTO
580.00 zł – 4802.41 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 580.00 zł
Syntetyczny olej przekładniowo-hydrauliczny do maszyn rolniczych
Olej Neste Premium Gear UTTO jest połączeniem przekładniowych i hydraulicznych olejów do traktorów.
- Informacje dodatkowe
- Opis produktu
- Normy, aprobaty, specyfikacje
- Parametry fizyko-chemiczne
- Oznakowanie bezpieczenśtwa i ostrzeżenia
- Instrukcja dotycząca bezpiecznego użytkowania
- FAQ
- Karta produktu
- Opinie (0)
Informacje dodatkowe
Waga | Brak danych |
---|---|
Producent | Neste Markkinointi Oy Keilaranta 21, Espoo, P.O.B. 95, FIN-00095 NESTE, FINLAND Tel. +358 10 45811 lubetec@neste.com |
Opis produktu
Olej Neste Premium Gear UTTO jest połączeniem przekładniowych i hydraulicznych olejów do traktorów, z właściwościami trącymi posiadającymi zapotrzebowanie na mokre hamulce. Jego odporność na zużycie przewyższa odporność zwykłych olei przekładniowych/hydraulicznych. Olej Neste Premium Gear UTTO posiada także dobrą odporność na utlenienie oraz korozję.
Normy, aprobaty, specyfikacje
API GL-4
Caterpillar TO-2
Case MS 1206
Case MS 1207
Case MS 1209
Ford M2C 86 A/B/C, 134 C/D
John Deere J 20 A/C
John Deere J 20 B/D
Massey Ferguson M1110, M1127A, M1135, M1143
MF CMS M1145
New Holland NH-410B
Volvo 97303 (VCE WB 101)
Parametry fizyko-chemiczne
Gęstość kg/m3 15oC |
864 |
Temperatura zapłonu oC (COC) |
226 |
Temperatura płynięcia oC |
-42 |
Współczynnik lepkości |
160 |
Lepkość kinematyczna w temperaturze 400C |
64 |
Lepkość kinematyczna w temperaturze 1000C |
10,8 |
Klasa SAE (odpowiednik) |
5W-30 |
Oznakowanie bezpieczenśtwa i ostrzeżenia
Rozporządzenie (WE) nr 1272/2008 Działanie uczulające na skórę – Kategoria 1 – (H317)
*H317 – Może powodować reakcję alergiczną skóry
Instrukcja dotycząca bezpiecznego użytkowania
Przechowywać w oryginalnych, szczelnie zamkniętych opakowaniach, w suchym, chłodnym i dobrze wentylowanym miejscu. Przechowywać produkty w pozycji pionowej. Nie przechowywać razem z żywnością, napojami i paszami dla zwierząt. Przechowywać poza zasięgiem dzieci. Zapobiegać uwolnieniu do kanalizacji lub/i wód powierzchniowych. Podczas stosowania nosić odpowiednie rękawice ochronne, szczelne okulary oraz odzież ochronna. Karta charakterystyki dostępna na żądanie.
FAQ
Jaki olej hydrauliczno-przekładniowy do ciągnika?
Dobór oleju hydrauliczno-przekładniowego do ciągnika zależy od specyfikacji technicznej twojej maszyny oraz jej producenta. Kluczowe kwestie, które musisz wziąć pod uwagę to:
- Zalecenia producenta ciągnika – Sprawdź w instrukcji obsługi lub na tabliczce znamionowej, jaki olej został wskazany przez producenta. Mogą to być oznaczenia typu: UTTO (Universal Tractor Transmission Oil) lub STOU (Super Tractor Oil Universal).
- Klasa lepkości – Zwróć uwagę na oznaczenia SAE (np. SAE 10W-30, SAE 80W) oraz API. W zależności od klimatu i warunków pracy ciągnika wybierz odpowiednią lepkość oleju.
- Specyfikacje i normy – Producenci ciągników często podają konkretne normy.
- Rodzaj pracy – Jeśli ciągnik jest używany intensywnie, w ciężkich warunkach lub w różnych temperaturach, warto zainwestować w lepszy jakościowo olej.
Czy można mieszać olej przekładniowy z hydraulicznym?
Mieszanie oleju przekładniowego z hydraulicznym jest zazwyczaj niezalecane i zależy od specyficznych sytuacji oraz rodzaju olejów. Oto, co warto wiedzieć:
- Uniwersalne oleje UTTO i STOU
Jeśli oba oleje to typ UTTO (Universal Tractor Transmission Oil) lub STOU (Super Tractor Oil Universal), czyli uniwersalne oleje hydrauliczno-przekładniowe, ich mieszanie jest często dopuszczalne, ponieważ są zaprojektowane do współpracy w układach hydraulicznych i przekładniowych ciągników.
- Różne typy olejów (np. przekładniowy i czysto hydrauliczny)
Oleje typowo przekładniowe (np. GL-4, GL-5) i czysto hydrauliczne (np. HLP, HVLP) mają różne właściwości chemiczne, dodatki i zakresy zastosowań. Mogą różnić się lepkością, odpornością na ciśnienie i tolerancją na temperaturę. Nie wolno ich mieszać!
Mieszanie tych olejów może prowadzić do:
- Spadku skuteczności smarowania
- Pienienia się oleju
- Powstawania osadów lub zanieczyszczeń
- Uszkodzenia uszczelnień i elementów układów hydraulicznych lub przekładniowych
- Zalecenia producenta
Producent twojego ciągnika powinien podać, czy system wymaga jednego oleju uniwersalnego, czy osobnych płynów. Warto sięgnąć po specyfikację maszyny.
- Jeśli musisz wymieszać w awaryjnej sytuacji
- Upewnij się, że oleje są zbliżone pod względem specyfikacji (np. obydwa UTTO).
- Po zakończeniu pracy, jak najszybciej wymień cały olej na jednorodny typ.
- Dodaj nowy filtr, jeśli układ wymaga wymiany filtra podczas obsługi.
Czy olej hydrauliczny nadaje się do przekładni?
Są to dwa różne rodzaje olejów przeznaczone do innych zastosowań. Z technologicznego punktu widzenia, oleje przekładniowe wymagają znacznie większej uwagi. Mają one bardziej skomplikowane formuły, ponieważ muszą być stosowane, np. w mechanizmach różnicowych, gdzie występują ekstremalnie wysokie ciśnienia i temperatury. Oleje przekładniowe pełnią nie tylko funkcję środka smarnego, ale muszą także skutecznie chronić przed zużyciem. Z kolei oleje hydrauliczne służą głównie jako medium do przenoszenia mocy. Pompy hydrauliczne również muszą być chronione przed zużyciem, ale nie w takim stopniu jak w przypadku olejów przekładniowych. Zastosować olej hydrauliczny w przekładni możemy tylko w przypadku kiedy producent pojazdu dopuszcza taką możliwość.
Jaki olej do skrzyni biegów do traktora?
Dobór oleju do skrzyni biegów traktora zależy od konkretnego modelu maszyny oraz zaleceń producenta. Skrzynie biegów w traktorach często są połączone z innymi układami (np. hydraulicznym), dlatego wymagają olejów wielofunkcyjnych.
Rodzaje olejów stosowanych w skrzyniach biegów traktorów:
- UTTO (Universal Tractor Transmission Oil) – uniwersalne oleje do skrzyń biegów, układów hydraulicznych i mokrych hamulców. Są wszechstronne i zalecane w nowoczesnych maszynach rolniczych. Przykładem takich produktów może być Neste Premium Gear UTTO.
- STOU (Super Tractor Oil Universal) – wielozadaniowe oleje, które można stosować także w silnikach. Często używane w starszych traktorach. Przykładem takich produktów może być: Neste Farm Universal 10W-30 lub Neste Farm Universal 10W-40
- Oleje przekładniowe – jeśli skrzynia jest oddzielna od innych układów (bez wspólnego obiegu oleju), stosuje się oleje o specyfikacji GL-4 lub GL-5, np. SAE 80W-90, 85W-140, tu możemy podać jako przykład Neste Axle 80W-90
Jaki olej do ciągnika?
Dobór oleju do ciągnika zależy od tego, do którego układu jest on potrzebny: silnika, skrzyni biegów, układu hydraulicznego, czy osi napędowych. Współczesne ciągniki często wykorzystują oleje wielofunkcyjne (UTTO, STOU), ale szczegóły zależą od specyfikacji producenta.
- Olej do silnika:
- Typ oleju: Najczęściej używa się olejów silnikowych klasy 15W-40 (w starszych modelach) lub 10W-40, albo 5W-30 w nowoczesnych ciągnikach.
- Specyfikacje: API CH-4, CI-4 lub wyższe.
- Olej do skrzyni biegów i hydrauliki:
Jeśli skrzynia biegów i układ hydrauliczny korzystają ze wspólnego oleju, należy użyć:
- UTTO (Universal Tractor Transmission Oil):
Przykłady:
Jeśli układ hydrauliczny jest oddzielny:
- Najbardziej popularnym olejem hydraulicznym, jest ten o klasie lepkości ISO VG 46, np. Neste Hydraulic 46
- Olej do osi napędowych i przekładni:
- W przypadku dużych obciążeń stosuje się oleje przekładniowe klasy API GL-4 lub GL-5, np.:
- SAE 80W-90 (uniwersalny).
- SAE 80W-140 (do ciężkich warunków).
- Przykłady:
- Olej wielofunkcyjny (STOU):
Jeśli chcesz uprościć serwisowanie, oleje STOU (Super Tractor Oil Universal) mogą być stosowane zarówno w silniku, skrzyni biegów, hydraulice i osi napędowej:
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.