KLASA JAKOŚCI:
- Do silników Euro 3, Euro 4, Euro 5, Euro 6
- API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4/SN
- ACEA E9/E7
- JASO DH-2
- Caterpillar ECF-3, ECF-2, ECF-1a
- Cummins CES 20086, CES 20081
- Detroit Diesel DFS 93K222
- MAN M 3575
- Scania Low Ash
SPECYFIKACJA:
- JASO DH-2
- Caterpillar ECF-3, ECF-2, ECF-1a
- Cummins CES 20086, CES 20081
- Detroit Diesel DFS 93K222
- MAN M 3575
- Scania Low Ash
OFICJALNE APROBATY OEM:
- Deutz DQC III-18 LA, III-10 LA
- Mack EOS-4.5, EO-O Premium Plus, EO-N
- MAN M 3775
- MB-Approval 228.31
- MTU Type 2.1
- Renault VI RLD-3, VI RLD-2, VI RLD
- Volvo VDS-4.5, VDS-4, VDS-3, VDS-2
Opis produktu
Neste Turbo+ NEX został specjalnie zaprojektowany do nowoczesnych silników pracujących w ciężkich warunkach, w których wymagana jest amerykańska klasa jakości API CK-4 oraz europejska ACEA E9. Dzięki wysoce efektywnym dodatkom, produkt może być stosowany zarówno w silnikach diesla jak i benzynowych.
Neste Turbo NEX przewyższa normy API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4 oraz ACEA E9 i E7. Przewyższa również wymagania producentów oryginalnego sprzętu (OEM), zapewniając wysoką wydajność w zastosowaniach wymagających dużych obciążeń. Dodatkowo spełnia również normę samochodów benzynowych API SN, co sprawia, że jest to olej uniwersalny.
Jako olej silnikowy Low SAPS (popiół siarczanowy, fosfor i siarka) podtrzymuje trwałość układów kontroli emisji, w których stosowane są filtry cząstek stałych i inne zaawansowane układy oczyszczania spalin. Zapobiega blokowaniu filtra i pomaga utrzymać sprawność silnika.
Najwyższej jakości dodatki pomagają kontrolować tworzenie się osadów, utrzymać czystość tłoków i utrzymać silnik w czystości. Daje to mniejsze zużycie oleju i zwiększoną wydajność silnika. Wysoka zawartość TBN neutralizuje kwasy, zapobiega powstawaniu korozji i pomaga wydłużyć okresy między wymianami. Zapobiega nagromadzaniu się szlamu i sadzy co zmniejsza wzrost lepkości i zapobiega gęstnieniu oleju oraz zatykaniu się filtrów.
Jego doskonała stabilność temperaturowa zwiększa jego trwałość w wysokich temperaturach i poprawia płynność w niskich temperaturach.
Dobre osiągi w niskich temperaturach poprawiają zimny rozruch i utrzymują właściwą zdolność smarowania oraz ochronę silnika, dopóki silnik nie osiągnie temperatury jazdy. Dodatkowa wysoka stabilność na ścinanie zapobiega utracie lepkości. Zapewnia również utrzymanie pompowalności zużytego oleju w niskich temperaturach.
Najwyższej jakości modyfikatory tarcia i środki przeciwzużyciowe chronią silnik przed zużyciem, zmniejszają tarcie i zapewniają oszczędność paliwa.
Niski stopień utleniania Neste Turbo+ NEX 10W-40 wydłuża cykl życia oleju oraz okresy między wymianami. Dodatkowo pomaga chronić przed powstawaniem kwasów, szlamu i lakieru oraz gęstnieniem oleju. Jego niski współczynnik parowania pomaga zmniejszyć zużycie oleju, a ogólna czystość silnika i zdolność ochrony obniża całkowite koszty obsługi.
Zastosowanie
Neste Turbo NEX 10W-40 nadaje się szczególnie do najnowszych wysokoobciążonych silników wysokoprężnych wyposażonych w układy oczyszczania spalin i EGR. Nadaje się również do starszych silników wysokoprężnych pracujących pod dużym obciążeniem i silników benzynowych samochodów osobowych, które wymagają olejów silnikowych typu API SN. Sprawdź przydatność sprzętu zgodnie z deklaracjami wydajności i aprobatami zawartymi w tej karcie danych produktu.
Nadaje się do zastosowań poza drogami publicznymi w trudnych warunkach. Szczególnie polecany do pojazdów gąsienicowych, które wymagają specyfikacji Cat ECF-3. Firma Caterpillar zaleca, aby silniki Caterpillar wyposażone w filtry DPF używały oleju zgodnego ze specyfikacją Cat ECF-3.
Najlepszy wybór do zastosowań drogowych. Neste Turbo NEX jest szczególnie polecany do silników wysokoprężnych, w których wymagane są oleje Volvo VDS-4.5. Sprawdź w instrukcji obsługi samochodu kompatybilność.
W przypadku stosowania oleju API CK-4 z paliwem siarkowym wyższym niż 15 ppm należy skonsultować się z producentem silnika w celu uzyskania informacji o odstępach międzyserwisowych. Oleje API CK-4 zostały opracowane do stosowania we wszystkich zastosowaniach z olejami napędowymi o zawartości siarki do 500 ppm. Jednak paliwo o wysokiej zawartości siarki może mieć wpływ na trwałość układu oczyszczania spalin lub częstotliwość wymiany oleju
TYPOWE WŁAŚCIWOSCI
Gęstość, kg/m3 przy temp. 15 C | Temperatura zapłonu C (COC) | Temperatura płynięcia C | Indeks lepkości | Lepkość (mm2/s) w 40C | Lepkość (mm2/s) w 100C | TBN mg KOH/g |
867 | 229 | -42 | 152 | 94 | 14 | 9,2 |